Bezejmenná stránka: Cokoliv > Monstra z her

O původu druhů aneb Monstra z her
Poznámky a dodatky


 

Jak se vyznat v Lunaru

Série Lunar je neuvěřitelně zmatená, pokud jde o názvy jednotlivých titulů. Ve skutečnosti ji tvoří čtyři hry, ale díky nejrůznějším vydáním a předělávkám to vypadá na téměř dvojnásobek.

Následující tabulka se v tom pokouší udělat pořádek

 

hrapůvodní konzolerok vydání v
JP/US/EU
remake /jiné názvy
Lunar: Silver StarSegaCD1992/1993/NELunar: SilverStar Story (PS), Lunar Legend (GBA)
Lunar: Eternal BlueSegaCD1994/1994/NELunar 2: Eternal Blue (Sega Saturn, PS)
Lunar: Walking SchoolSega GameGear1995/NE/NELunar: Magic School (Sega Saturn)
Lunar: Dragon SongNintendo DS2005/2005/2006Lunar: Genesis (japonská a evropská verze)

 

Pokud jde o vnitřní chronologii lunarovského světa, pak by bylo pořadí her následující:

  1. Dragon Song
  2. Walking School
  3. Silver Star
  4. Eternal Blue

což je ještě nelogičtější, než Lucasovy Hvězdné války.

 

Lunar: Dragon Song – Pozor na autobusy

Lunar: Dragon Song se snaží využívat všech možností Nintenda DS, čili i mikrofonu. Toho jen pro jeden povel: únik z boje. V podstatě stačí vydat jakýkoliv zvuk, který hra identifikuje jako utíkací a hrdinové to zabalí a zdrhnou. Nebo se o to aspoň pokusí. Problém ovšem je, že takový zvuk vydává v určitých (a celkem častých) okamžicích i motor (plus konstrukce) autobusu. Ve chvíli, kdy šéfobluda i vy jste jeden tah od likvidace, to opravdu potěší.

[zpět]

 

Kdo je ta dívka?

Nejen filmy, i hry mají svá klišé. Víceméně očekávaná. Stejně jako se u detektivek brzy přestali čtenáři zajímat o jiný zločin, než vraždu, i v jiných oblastech populární kultury chce obecenstvo své a dostává i to, co za své považují tvůrci. Kromě obvyklých nevyčerpatelných zásobníků, neschopných šéfů, parťáka zastřeleného dva dny před odchodem do penze, ženských, utíkajících na jehlách a bůhvíčeho ještě, jde také o tisícíletími prověřené vypravěčské postupy a často podvědomě přebírané archetypální modely.

Častým prvkem japonských her je postava, které říkám neoriginálně anglicky WITG (who is that girl?). V podstatě jde o archetyp hrdiny, známý z mýtů a pohádek, osobu bez minulosti nebo neznámého původu, obvyklého Plaváčka.

V konzolových RPG to jsou až na výjimky slečny a jako mě potěší přítomnost důlních vozíků – pokud někdo ví proč se v japonských hrách tolik jezdí v důlních vozících a la Indiana Jones a chrám zkázy, ať mi to laskavě vysvětlí – stejně tak mám trochu zvrhlou radost, když se na konci příběhu odhalí, že ta a ta osoba je někým, koho jste (ne)čekali. Plaváčky lze rozdělit do dvou skupin – a to na čisté Plaváčky, kteří sami pátrají po své minulosti, a na dámy, které to na ostatní jen hrají. Pro hráče to vyjde téměř nastejno.

Původně jsem chtěl svůj seznam WITG nastrčit rovnou sem, ale nakonec převládl názor té části mého mozku, která má ráda překvapení, a proto ho dávám na zvláštní stránku (včetně těch vozíků), abych o to překvapení náhodou někoho nepřipravil.

 

Už je tady zase!

Nevím, kdo s tím začal, ale hned několik herních sérií si vydržuje postavu, která bez ohledu na místo a čas prochází všemi (nebo aspoň většinou) titulů. Nejde o hlavního hrdinu, spíš o inkarnace jednoho vedlejšího. A někdy i o drobný vtípek vývojářů.

Stejně jako u Plaváčků, strkám seznámek na spoilerovou stránku, abych někomu nezkazil radost.

 

 

 
Tumbrl Facebook Instagram Mastodon

Literárium další příběhy ...

Bestiář

Cokoliv

Poslední změny